Obchodné podmienky pre e-shop
Účelom týchto obchodných podmienok je vymedziť a upresniť
práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane
a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej. Všetky
zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú
uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej
republiky. V prípade ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia
sa právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami
zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení,
zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom
znení, zákonom č. 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri
domovom predaji a zásielkovom predaji v platnom znení. V
prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne
vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami, zákonom
č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
1 Definícia
1.1 V týchto Obchodných podmienkach.
1.1.1 „E-shop“ znamená počítačový program - internetová aplikácia, ktorá
je dostupná v sieti Internet prostredníctvom internetovej adresy
kremik.sk, ktorej hlavnou funkcionalitou je zobrazenie, výber a
objednanie tovaru Uživateľom;
1.1.2 „Spotrebiteľská zmluva“ je Kúpna zmluva, ak zmluvnými stranami
sú na jednej strane dodávateľ a na druhej strane spotrebiteľ;
1.1.3 „Predávajúci“ (dodávateľ) osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej
alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý
spotrebiteľovi ponúka alebo predáva výrobky alebo poskytuje služby
a taktiež podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných
podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobok;
1.1.4 „Spotrebiteľ“ (kupujúci) je osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo
používa služby pre osobnú potrebu alebo pre príslušníkov svojej
domácnosti, a ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy
nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej
činnosti;
1.1.5 Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom je osoba, ktorá pri uzatváraní a
plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej
podnikateľskej činnosti;
1.1.6 Uzatvorenie kúpnej zmluvy - objednávka kupujúceho predstavuje
návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Samotná kúpna zmluva je
uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu
predávajúceho s návrhom kúpnej zmluvy kupujúcemu, t.j. záväzným
potvrdením objednávky zo strany predávajúceho. Od tohto
momentu medzi predávajúcim a kupujúcim vznikajú vzájomné práva
a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito
obchodnými podmienkami. Obchodné podmienky sú
neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy;
1.1.7 „Nákupný košík" znamená časť E-shopu, ktorá je automaticky
generovaná aktiváciou príslušných funkcií Uživateľom v rámci jeho
konania v užívateľskom prostredí E-shopu, najmä pridaním alebo
odebraním Tovaru, resp. Služby/alebo zmenou množstva vybraného
Tovaru, resp. Služby;
1.1.8 „Občiansky zákonník“ znamená zákon číslo 40/1964 Zb., Občiansky
zákonník v platnom znení;
1.1.9 „Prevádzkovateľ“ znamená pán Miroslav Katrenčik-Kremik, IČO:
32023154, s miestom podnikania Lučatín 25 . Lučatín 97661;
1.1.10 „Prístupové údaje“ znamenajú unikátne prihlasovacie meno a k
nemu priradené heslo vložené Uživateľom do databázy E-shopu pri
Registrácii;
1.1.11 „Registrácia“ znamená elektronickú registráciu Užívateľa do
databázy E-shopu, a to vyplnením aspoň povinných registračných
údajov v užívateľskom rozhraní E-shopu a Prístupových údajov a ich
následným uložením do databázy E-shopu;
1.1.12 „Uživateľ“ znamená akúkoľvek právnickú alebo fyzickú osobu, ktorá
užíva E-shop;
1.1.13 „Uživateľský účet“ znamená časť E-shopu, ktorá je každému
jednému Užívateľovi zriadená Registráciou (t.j. je pre každého
Užívateľa unikátna) a sprístupnená po zadaní Prístupových údajov;
1.1.14 „Tovar“ znamená vec ponúkanú Prevádzkovateľom k predaju
Užívateľovi prostredníctvom E-shopu a ak je k Tovaru ponúkaná, tak
aj licencia k užívaniu tejto veci;
2 Proces uzatvorenia Zmluvy
2.1 Prevádzkovateľ prostredníctvom E-shopu ponúka Užívateľom
uzatvorenie Kúpnej zmluvy. Ponukou na uzatvorenie Kúpnej zmluvy
zo strany Prevádzkovateľa je zobrazenie tlačítka s označením
„objednavka s povinnosťov platby“ v užívateľskom rozhraní E-shopu.
2.2 Za bezvýhradné prijatie ponuky Prevádzkovateľa na uzatvorenie
Kúpnej zmluvy podľa odst. 2.1 týchto Obchodných podmienok zo
strany Užívateľa sa považuje kliknutie na dané tlačítko s označením
„objednavka s povinnosťov platby“.
2.3 Bezvýhradným prijatím ponuky podľa odst. 2.2 týchto Obchodných
podmienok je uzatvorená Kúpna zmluva.
2.4 Zmluva je uzatvorená momentom, kedy elektronická informácia o
kliknutí na tlačítko „objednavka s povinnosťov platby“ Užívateľom
dôjde prostredníctvom siete Internet na server, kde je nainštalovaný
E-shop.
2.5 Užívateľ sa zaväzuje do príslušných textových polí v užívateľskom
prostredí E-shopu vyplniť pravdivé a úplné údaje, najmä pravdivo
vyplniť svoju emailovou adresu, identifikačné údaje a prípadne
dodaciu adresu. Užívateľ berie na vedomie, že Prevádzkovateľ bude
ním zadané údaje dôvodne považovať za správne a úplné a nie je
povinný a ani oprávnený zadané údaje kontrolovať.
2.6 Prevádzkovateľ zašle Užívateľovi emailovou správu o uzatvorení
Kúpnej zmluvy, a to na emailovú adresu zadanú Užívateľom do
príslušného poľa v užívateľskom prostredí E-shopu.
3 Kúpna zmluva
3.1 Uzatvorením Kúpnej zmluvy sa stávajú účinné nasledujúce
ustanovenia:
3.1.1 Užívateľ kupuje od Prevádzkovateľa Tovar, ktorý si Užívateľ zvolil v
užívateľskom prostredí E-shopu vložením do Nákupného košíka, a to
v množstve, ktoré si Užívateľ zvolil a/alebo nastavil u daného Tovaru
v užívateľskom prostredí E-shopu a Užívateľ sa zaväzuje zaplatiť
Prevádzkovateľovi za daný Tovar cenu, ktorá je uvedená pri takomto
Tovare v užívateľskom prostredí E-shopu.
3.1.2 Prevádzkovateľ má právo až do momentu odoslania Tovaru
Užívateľovi od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a to z akéhokoľvek dôvodu
alebo bez uvedenia dôvodu. Za odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa
považuje aj právne konanie Prevádzkovateľa spočívajúce v oznámení
Užívateľovi, že ním objednaný Tovar nemožno dodať.
3.1.3 Prevádzkovateľ je oprávnený kedykoľvek požiadať Užívateľa o
dodatočné potvrdenie objednávky a do doby, než obdrží od
Užívateľa potvrdenie objednávky, je oprávnený pozdržať odoslanie
Tovaru Užívateľovi.
3.1.4 Spôsob zabalenia Tovaru určuje výhradne Prevádzkovateľ.
3.1.5 Užívateľ je povinný zaplatiť Prevádzkovateľovi náklady spojené s
balením a doručením daného tovaru Užívateľovi a to vo výške
uvedenej u danej objednávky v užívateľskom prostredí E-shopu.
3.1.6 Užívateľ má právo zvoliť z možností zobrazených Užívateľovi v
užívateľskom prostredí E-shopu spôsob zaplatenia kúpnej ceny za
Tovar a prípadne ďalšie peňažné plnenia Prevádzkovateľovi.
3.1.7 Pokiaľ niektorý zo spôsobov platby obsahuje informácie o nákladoch
na prevedenie takejto platby, je Užívateľ povinný znášať náklady na
prevedenie tejto platby, ktoré sú uvedené pri danej platbe v
užívateľskom prostredí E-shopu.
3.1.8 V prípade bezhotovostnej platby bankovým prevodom je Užívateľ
povinný uviesť variabilný symbol určený Prevádzkovateľom.
3.1.9 V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť Užívateľa zaplatiť
kúpnu cenu splnená momentom pripísania príslušnej čiastky na
bankový účet určený Prevádzkovateľom.
3.1.10 Prevádzkovateľ má právo poskytnúť Užívateľovi zľavu z ceny Tovaru.
Zľavy z ceny Tovaru nemožno vzájomne kombinovať, pokiaľ nie je u
konkrétnej zľavy uvedené výslovne inak.
3.1.11 Súčasťou kúpnej ceny za Tovar nie sú žiadne platby, poplatky alebo
iné odmeny, ktoré musí Užívateľ vynaložiť na služby poskytnuté
tretím stranámi v súvislosti so zaplatením kúpnej ceny za Tovar; tieto
náklady sú výhradne nákladmi Užívateľa.
3.1.12 Prevádzkovateľ si vyhradzuje vlastnícke právo k Tovaru, ktorý je
predmetom Kúpnej Zmluvy až do úplného zaplatenia kúpnej ceny za
daný Tovar Užívateľom.
3.1.13 Prevádzkovateľ sa zaväzuje dodať Tovar Užívateľovi v v lehote
uvedenej u daného Tovaru v užívateľskom rozhraní E-shopu; pokiaľ
je predmetom Kúpnej zmluvy viac druhov Tovaru, ktoré sú
doručované súčasne, platí lehota najdlhšia.
3.1.14 Prevádzkovateľ zašle vždy Užívateľovi daňový doklad - faktúru v
písomnej podobe, a to spolu s Tovarom (t.j. pribalenú k Tovaru).
3.1.15 Ak je Prevádzkovateľom spoločne s Tovarom poskytnutý Užívateľovi
dar, je darovacia zmluva medzi Užívateľom a Prevádzkovateľom
uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu
od Kúpnej zmluvy, ruší sa daná darovacia zmluva bez ďalšieho od
počiatku spolu s kúpnou zmluvou a Užívateľ je povinný spolu so
zakúpeným tovarom Prevýdzkovateľovi vrátiť aj poskytnutý dar.
3.1.16 Prevádzkovateľ poskytuje Užívateľovi na zakúpený Tovar záruku, ak
je záručná doba uvedená pri danom Tovare v užívateľskom
prostredí E-shopu, a to po dobu uvedenej záručnej doby, pričom
takto uvedená záruka platí pre všetkých Užívateľov, ak nie je pri takej
záruke špeciálne uvedené, že sa týka len Užívateľov, ktorí sú
Spotrebitelia alebo Užívateľov, ktorí nie sú Spotrebitelia.
3.1.17 Práva z vadného plnenia je Užívateľ oprávnený uplatniť u
Prevádzkovateľa na adrese jeho sídla a/alebo prevádzky. Za moment
uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy Prevádzkovateľ
obdrží od Užívateľa reklamovaný Tovar.
3.1.18 Ak je v rámci užívateľského prostredia E-shopu pri danom Tovare
uvedené, že je použitý, kupuje Užívateľ Tovar v použitom stave,
vrátane uvedených vád tohto Tovaru.
3.1.19 Nebezpečenstvo straty, poškodenia a/alebo zničenia Tovaru, ktorý je
predmetom Kúpnej zmluvy prechádza na Užívateľa, ktorý je
Spotrebiteľom, momentom prevzatia daného tovaru Užívateľom.
3.1.20 Nebezpečenstvo straty, poškodenia a/alebo zničenia Tovaru, ktorý je
predmetom Zmluvy prechádza na Užívateľa, ktorý nie je
Spotrebiteľom, momentom prevziatia daného tovaru Užívateľom.
4 Užívateľský účet
4.1 Užívateľ má právo zriadiť si Registráciou Užívateľský účet.
4.2 Užívateľ má povinnosť zadať pred vstupom do Užívateľského účtu
Prístupové údaje.
4.3 Identifikačné údaje Uživateľa zadané pri Registrácii sa považujú za
údaje zadané pri objednávke každého Tovaru, ktorú Uživatele učiní
po prihlásení sa do svojho Užívateľského účtu.
4.4 Užívateľ nesmie poskytovať tretím osobám Prístupové údaje, ani
akýkoľvek iný prístup do Užívateľského účtu. Užívateľ je povinný
učiniť všetky primerané opatrenia k ich utajeniu. Užívateľ v plnom
rozsahu zodpovedá za neoprávnené užívanie týchto prístupových
údajov alebo Užívateľského účtu a za škodu takto spôsobenú
Prevádzkovateľovi alebo tretím osobám. V prípade straty,
odcudzenia alebo iného narušenia práva užívania týchto hesiel je
Užívateľ povinný oznámiť túto skutočnosť bez zbytočného odkaldu
Prevádzkovateľovi. Prevádzkovateľ v primeranej lehote poskytne
Užívateľovi nové prístupové údaje.
4.5 Prevádzkovateľ je oprávnený jednostranne meniť tieto Obchodné
podmienky; zmenu oznámi Užívateľovi prostredníctvom E-shopu
a/alebo emailovou správou na emailovou adresu Užívateľa zadanú
do databázy E-shopu. Uživateľ má právo zmeny Obchodných
podmienok odmietnuť v lehote 2 dní od prvého prihlásenia sa do
Užívateľského účtu po oznámení zmeny Obchodných podmienok (v
prípade doručovania prostredníctvom E-shopu) alebo od doručenia
danej emailovej správy do emailovej schránky Užívateľa (v prípade
doručovania emailovou správou) a záväzok z tohoto dôvodu
vypovedať vo výpovednej dobe 7 dní, o ktorej zmluvné strany
zhodne konštatujú, že je dostatočná k obstaraniu obdobných plnení
od iného dodávateľa.
5 Informácie pre Spotrebiteľa
5.1 Spotrebiteľ má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich
(14) dní od prevzatia Tovaru. V prípade, že predmetom Kúpnej
zmluvy je niekoľko druhou Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky Tovaru.
Odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí byť Prevádzkovateľovi (ako
predávajúcemu) odoslané v lehote uvedenej v tomto odstavci.
5.2 Ak odstúpi Spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy, je povinný oznámiť
písomne číslo svojho bankového účtu pre vrátenie kúpnej ceny za
Tovar, ktorá môže byť znížená ak sú na to splnené zákonné dôvody.
5.3 Ak odstúpi Spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy ohľadne Tovaru, ktorý
vracia Prevádzkovateľovi poškodený a/alebo opotrebovaný, najmä
pokiaľ sú odstránené originálne označenia Tovaru (t.j. ceduľky,
nálepky a pod.), je Spotrebiteľ povinný Prevádzkovateľovi nahradiť
náklady na uvedenie Tovaru do pôvodného stavu.
5.4 V prípade odstúpenia Spotrebiteľa od Kúpnej zmluvy je
Prevádzkovateľ povinný vrátiť Spotrebiteľovi kúpnu cenu bez
zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bol
informovaný o rozhodnutí Spotrebiteľa odstúpiť od danej Kúpnej
zmluvy.
5.5 Pokiaľ Spotrebiteľ na základe Kúpnej zmluvy obdržal Tovar tvorený
hnuteľnými vecami, je povinný ho bez zbytočného odkladu,
najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy došlo k odstúpeniu od danej
Kúpnej zmluvy, zaslať späť Prevádzkovateľovi alebo ho odovzdať na
adrese prevádzky alebo sídla Prevádzkovateľa. Lehota sa považuje
za zachovanú aj pokiaľ budú hnuteľné veci odoslané
Prevádzkovateľovi najneskôr posledný deň vyššie uvedenej lehoty.
5.6 Spotrebiteľ zodpovedá Prevádzkovateľovi za zníženie hodnoty
Tovaru v dôsledku nakladania s týmto tovarom iným spôsobom, než
ktorý je nutný k oboznámeniu sa s povahou a vlastnosťami daného
Tovaru, vrátane jeho funkčnosti.
5.7 Formulár pre odstúpenie od Kúpnej Zmluvy tvorí prílohu č. 1 týchto
Obchodných podmienok.
5.8 Prevádzkovateľ využívá možnosť mimosúdneho riešenia sťažností
spotrebiteľov. V prípade sťažnosti sa môžu Spotrebitelia bezplatne
obrátiť na príslušného pracovníka Prevádzkovateľa prostredníctvom
emailové adresy [email protected].
6 Reklamačný poriadok
6.1 Prevádzkovateľ zodpovedá Spotrebiteľovi, že Tovar je pri prevzatí
bez vád. To neplatí ak je predmetom Kúpnej zmluvy tovar s vadami,
ktoré je Prevádzkovateľ, ak sú mu známe, alebo s prihliadnutím na
všetky okolnosti mu mali byť známe, povinný oznámiť Spotrebiteľovi.
6.2 Ak obsahuje Tovar vady, má Spotrebiteľ právo požadovať dodanie
nového Tovaru bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe vady
neprimerané, alebo pokiaľ bol predmetom Kúpnej zmluvy Tovar s
vadami, ktoré Prevádzkovateľ, ak mu boli vady známe, alebo s
prihliadnutím na všetky okolnosti mali byť známe, oznámil
Spotrebiteľovi. Pokiaľ sa vada týka iba súčasti Tovaru, môže
Spotrebiteľ požadovať len výmenu danej súčasti tovaru; ak to nie je
možné, má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy.
6.3 Právo na dodanie nového Tovaru, alebo výmenu súčasti tovaru má
Spotrebiteľ aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže daný
Tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre
väčší počet vád. V takomto prípade má Spotrebiteľ právo od Kúpnej
zmluvy odstúpiť.
6.4 Ak Spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy neodstúpi alebo si neuplatní právo
na dodanie nového Tovaru bez vád, ani na výmenu jeho súčasti
alebo na opravu Tovaru, môže požadovať primeranú zľavu z ceny
Tovaru. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny Tovaru aj v
prípade, že mu Prevádzkovateľ nemôže dodať nový Tovar bez vád,
vymeniť jeho súčasť alebo Tovar opraviť, ako aj v prípade, že
Prevádzkovateľ nezjedná nápravu v primeranej dobe, alebo ak by
zjednanie nápravy spôsobilo Spotrebiteľovi značné obtiaže.
6.5 Právo z vadného plnenia Spotrebiteľovi neprináleží, pokiaľ
Spotrebiteľ pred prevzatím Tovaru vedel, že Tovar má vadu, alebo
pokiaľ Spotrebiteľ vadu sám spôsobil.
6.6 Zodpovednosť Prevádzkovateľa za vady Tovaru sa nevzťahuje na
opotrebenie Tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri Tovare
predávanom za nižšiu kúpnu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia
kúpna cena dohodnutá, pri použitom Tovare na vadu
zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú Tovar
mal pri prevzatí Spotrebiteľom, alebo ak to vyplýva z povahy Tovaru.
6.7 Ak je na Tovar poskytovaná záruka, Spotrebiteľ má právo uplatniť
zodpovednosť z vadného plnenia v záručnej dobe.
6.8 Na žiadosť Spotrebiteľa je Prevádzkovateľ povinný poskytnúť
Spotrebiteľovi záručný list. Ak to povaha Tovaru umožňuje,
postačuje namiesto záručného listu vydať Spotrebiteľovi doklad o
zakúpení Tovaru obsahujúci údaje, ktoré musí obsahovať záručný
list.
6.9 V prípade, že Spotrebiteľ využije svoje právo na odstránenie vád
Tovaru jeho opravou, pri Tovare, pri ktorom je pre účely záručných
opráv určený podnikateľ odlišný od Prevádzkovateľa, ktorého sídlo
alebo miesto podnikania je v rovnakom mieste ako v prípade
Prevádzkovateľa alebo v mieste pre Spotrebiteľa bližšom, uplatní
Spotrebiteľ právo na záručnú opravu u tohoto podnikateľa.
6.10 Reklamácia Tovaru, vrátane odstránenia vád daného Tovaru, musí
byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Prevádzkovateľ so Spotrebiteľom
nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má Spotrebiteľ
rovnaké práva, akoby sa jednalo o podstatné porušenie Zmluvy.
6.11 Lehota na vybavenie reklamácie neplynie v prípade, že
Prevádzkovateľ neobdržal od Spotrebiteľa všetky podklady potrebné
pre vybavenie danej reklamácie, a to do doby, než budú dané
podklady dodané.
6.12 Prevádzkovateľ alebo ním určený subjekt po riadnom vybavení
danej reklamácie vyzve Spotrebiteľa k prevzatiu opraveného Tovaru.
6.13 Nárok na uplatnenie práv z vád Tovaru zaniká v prípade neodbornej
montáže alebo neodborného uvedenia Tovaru do prevádzky,
rovnako ako pri neodbornom zaobchádzaní s ním, t.j. najmä pri
používaní Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojimi
parametrami parametrom uvedeným v dokumentácii k Tovaru.
7 Alternatívne riešenie sporov
7.1 Objednávateľ – Spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na Prevádzkovateľa
- predávajúceho so žiadosťou o nápravu e-mailom na
[email protected] alebo [email protected] ak nie
je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu
neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať
návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu
alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona
391/2015 Z. z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické
osoby podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. Návrh môže Spotrebiteľ
podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z.
8 Ochrana osobných údajov
8.1 Pri spracúvaní osobných údajov Prevádzkovateľ postupuje podľa
Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z
27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov
a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica
95/46/ES (ďalej len „GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane
osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
8.2 Podrobné informácie o tom, ako zhromažďujeme, spracúvame a
chránime osobné údaje našich zákazníkov pri využívaní našich
služieb sú upravené v zásadách ochrany osobných údajov.
9 Cookies
Prevádzkovateľ týmto informuje Užívateľa, že spracováva súbory
cookies Užívateľa, vrátane trvalých súborov cookies a Užívateľ s
týmto vyslovuje svoj súhlas.
Súhlas podľa predchádzajúceho odstavca je udelený na dobu 12
mesiacov/mesiaca.
Prevádzkovateľ spracováva súbory cookies Užívateľa k personalizácií
obsahu a reklám, k využívaniu funkcií sociálnych médií a analýzy
návštevnosti. Prevádzkovateľ Informácie o tom, ako E-shop Užívateľ
používa, zdieľa so svojimi partnermi pôsobiacimi v oblasti sociálnych
médií, inzercie a analýz.
10 Užívanie E-shopu
10.1 Prevádzkovateľ týmto udeľuje Užívateľovi nevýhradnú licenciu k
užívaniu E-shopu spôsobom predvídaným týmito Obchodnými
podmienkami.
10.2 Prevádzkovateľ má právo zmeniť E-shop, teda jeho technické
riešenie a/alebo užívateľské rozhranie.
10.3 Prevádzkovateľ má právo obmedziť alebo prerušiť funkčnosť E-
shopu prípadne prístup k nemu na dobu nevyhnutnú z dôvodu
údržby alebo opravy E-shopu.
10.4 Užívateľ je povinný dodržovať pri užívaní E-shopu platné a účinné
právne predpisy Slovenskej republiky a Európskeho spoločenstva.
Akúkoľvek škodu, ktorá by porušením tejto povinnosti Užívateľa
Prevádzkovateľovi alebo tretím osobám vznikla, je Užívateľ povinný
nahradiť v plnom rozsahu.
10.5 V prípade porušenia týchto Obchodných podmienok alebo Kúpnej
zmluvy alebo platných a účinných právnych predpisov má
Prevádzkovateľ právo zrušiť Užívateľský účet.
11 Prehlásenia Prevádzkovateľa
11.1 Prevádzkovateľ prehlasuje, že záznamy údajov v E-shope, ako
elektronickom systéme, sú spoľahlivé a sú vykonávané systematicky
a sú chránené proti zmenám.
11.2 Vplyvom technickej chyby v E-shope môže dôjsť k zobrazeniu kúpnej
ceny pri Tovare, ktorej výška nezodpovedá obvyklej cene za takýto
Tovar na trhu; v takomto prípade Prevádzkovateľ nemá povinnosť
dodať daný Tovar za zobrazenú kúpnu cenu, kontaktuje Užívateľa a
oznámi mu skutočnú kúpnu cenu daného Tovaru a Užívateľ má
právo sa rozhodnúť, či Tovar za skutočnú kúpnu cenu prijme a pokiaľ
sa tak nestane, ruší sa Kúpna zmluva od počiatku.
11.3 Užívateľ berie na vedomie, že fotografie pri Tovare v E-shope môžu
byť ilustrované, alebo môžu pôsobiť skresľujúcim dojmom v
dôsledku ich prevedenia do zobrazenia v technickom prostriedku
Užívateľa, preto je Užívateľ povinný sa vždy oboznámiť s celým
popisom daného Tovaru a v prípade nejasností kontaktovať
Prevádzkovateľa.
11.4 Kontaktné údaje Prevádzkovateľa pre komunikáciu s Užívateľom sú
uvedené v užívateľskom rozhraní E-shopu v sekcii kontakt.
12 Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
12.1 Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez udania
dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia
tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo
zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na
hmotnom nosiči, ak Predávajúci včas a riadne splnil informačné
povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji
na diaľku.
12.2 Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a
vyskúšať ho obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v
klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na
zistenie vád, vlastností a funkčnosti tovaru.
12.3 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od
zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo
osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak
Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo
prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa
považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu
najneskôr v posledný deň lehoty.
12.4 Odstúpiť od zmluvy nie je možné pri tovare uzavretom v ochrannom
obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z
hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní
porušený.
12.5 V prípade, ak Kupujúci už prevzal objednaný tovar, je povinný ho
vrátiť v originálnom nepoškodenom balení. V prípade, ak Kupujúci
vráti objednaný tovar poškodený, čiastočne spotrebovaný resp. v
stave, ktorý nezodpovedá stavu, v ktorom bol Predávajúcim
odoslaný, berie na vedomie, že Predávajúci je oprávnený si takto
vzniknutú škodu, ktorú je Predávajúci povinný preukázať, uhradiť zo
sumy, ktorá bola uhradená kupujúcim za objednaný tovar.
12.6 Kupujúci je zároveň povinný v odstúpení od zmluvy uviesť kontaktné
údaje a číslo účtu, na ktorý má byť uhradená suma za objednaný
Tovar poukázaná zo strany predávajúceho.Predávajúci je povinný
bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia
oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby,
ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou.
Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu tieto platby pred tým,
ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie
tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar
vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
12.7 Ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, zrušuje tá sa od počiatku,
ako aj každá doplnková zmluva súvisiaca s Kúpnou zmluvou, od
ktorej Kupujúci odstúpil. Od Kupujúceho nie je možné požadovať
žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej
zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3,
ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby
a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
12.8 Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo
osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak
Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil
povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku.
12.9 Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v
dôsledku takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec
zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti
Tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ak si
Predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve Spotrebiteľa
odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
12.10 V prípade, že Kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí Predávajúcemu
Tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa
Kupujúci uhradiť Predávajúcemu hodnotu, o ktorú sa znížila
hodnota Tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka v
skutočnej výške a náklady, ktoré vznikli Predávajúcemu v súvislosti s
opravou Tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované
podľa cenníka pre (po)záručný servis Tovaru. Kupujúci je povinný v
zmysle tohto bodu reklamačných a obchodných podmienok uhradiť
Predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou
cenou Tovaru a hodnotou Tovaru v čase odstúpenia od Kúpnej
zmluvy.
12.11 V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji
na diaľku Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom
je:
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek
spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného
osobitne pre jedného spotrebiteľa,
poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči,
ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a
spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru
od predávajúceho kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý
takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu
predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a
zvýšených nákladov, napr. zložený alebo zmontovaný nábytok a pod.
13 Záverečné ustanovenia
13.1 Na vzťahy neupravené týmito Obchodnými a reklamačnými
podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho
zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o
zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole
vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení
neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
13.2 Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia.
13.3 Spotrebiteľ má možnosť obrátiť sa na orgán alternatívneho riešenia
spotrebiteľských sporov, ktorý je (i keď len nezáväzne) oprávnený
posudzovať prípadné spory medzi Spotrebiteľom ako zákazníkom E-
shopu a Prevádzkovateľom E-shopu.
13.4 Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči
Kupujúcemu uzavretím Kúpnej zmluvy.
14 Rozhodné právo
14.1 Tieto Obchodné podmienky, ako aj Kúpna zmluva, sa riadia právnym
poriadkom Slovenskej republiky.
15 Účinnosť
15.1 Tieto Obchodné podmienky sú účinné odo dňa 8. mája 2024.